Klicka på bild och få

torsdag 5 mars 2009

SAFT TILLVERKNING

Ja då var det dags att prova på något nytt så den här gången blev det ett jobb på Kronsaft, det var en litet familje företag som gjorde saft och senap. Jag har alltid varit nyfiken på att prova på olika saker så det var en utmaning att få prova på livsmedels tillverkning . Dom hade egen butik samt utskick till butiker. Jag han inte vara där så länge för än det var dags för några att ta semester så jag fick ha hela ansvaret för tillverkning och butik , lite nervöst var det fast det funkade efter en tid så blev det även turist information det var en spännande tid. Jag trivdes som fisken i vatten för jag fick ta ett så stort ansvar, att ha tillverkning och alla kunder det var roligt att ha kontakt med alla kunder . Jag och en tjej var ner till Stockholm på en mässa där vi hade med oss Peppar kakor & saft det varade i tre dagar det var jätte stort mässa . Stockholmarna var som galningar på seder pepparkakorna så det gick bra med försäljningen. När vi åkte hem så var det ganska halt och kallt, vi var och lastade våran släpvagn med det som var över och började vår resa hem när vi hade passerat Gävle så var det nära att vi skulle åka av vägen det var super halt och vi hade bara sommar däck på bilen och vi var trötta jag fick köra hela vägen från Stockholm för att hon inte hade erfarenhet av att köra med släpp, vi var hemma tidigt på morgonen. Jag jobbade där i ett år företaget började att gå dåligt efter ett försök att sälja senap till Finland . Det var ett känsligt företag vi var två anställda så det var inget föratag som hade någon stor buffert så jag fick sluta där och min kollega fick gå på halv tid så det var dags att söka nytt jobb igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar