Klicka på bild och få

onsdag 4 mars 2009

1957 Måsjön

Jag hemma i Måsjön mellan Kälarne & Albacken, det ligger i Jämtland. Bilden är från 1957 och jag är ett år där, det är hemma hos min fars föräldra hem, Dom hade ett liter Per Albin torp det var en liten bond gård på 5-6 djur så det var inte så stort och det fanns lite skog som dom kunde livnära sig på. min far hade 3 syskon så det var en ganska stor familj än då. jag fick sällskap av en broder under den tid jag bodde där han fick heta Sven .Min fars föräldrar hette Ajna och Hilding, jag bodde där tills jag fyllde 6 år, vi flyttade till Gimåfors där vi fick hyra en gammal skola. Min far jobbade i skogen och min mor fick hjälpa sina föräldrar i Gimåfors, vi bodde nära dom och Sven och jag sprang alltid dit även då vi inte fick, till min mors stora förtret vi var ganska busiga av oss på den tiden mycket hyss blev det. Jag och Sven fick sällskap av en broder till det var 1966 då han dök upp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar