Klicka på bild och få

onsdag 4 mars 2009

DÅ VAR DET TID ATT BYTA YRKE !




Jag flyttade till Nacksta det var i mitten av 70 talet så jag provade på ett anat yrke ost tillverkning det var ett roligt intressant jobb fast det var ett tids bestämt jobb på 3 mån, Så jag flyttade till Bosvedjan och började på en kurs inom Radio / TV reparatör det var 1977 fast det lede inte till något jobb i Sundsvall , så det fick bli böjning i skogen i stället, jag jobbade i skogen fram till 1984 då jag började på AMU i Gävle som svarv och fräs kurs. Bodde i Gävle i ett år. så nu var jag till baka till Sundsvall och fortfortsatt sökande av jobb hamnade på Sundsvalls verkstäder ett tag. Man jag slutade för att börja att jobba inom skogen i gen så det blev röjningsjobb åt Sundsvalls kommun. röjning av skidspår och vägrens röjning i något år, jag fick möjlighet att gå en kylmontörs kurs i Arvika så jag flyttade dit 1987 det var en fint litet litet samhälle.Jag bodde där till 1988 då var jag färdig utbildad till kylmontör så jag sökte jobb och hamnade så småningom i Malmö hos en firma som hetta Thermoservice som hade service på container och mobila kyl och frys vagnar till lastbilar sådär jobbade jag i ett år medan jag sökte jobb så till slut fick jag ett jobb som kylmontör hos service syd dom hade service på konsumbutiker i hela Skåne så jag hade ett stort område från simrishamn till Ystad att jobba i det var intressant jobb träffade mycket folk, bra betalt första åren jobbade jag nästan dygnet runt för att tjäna så mycket som möjlig så jag kunde resa ut lite, var mycket till Tyskland och Holland samt Köpenhamn. det var intressanta år. Fast det tog knäcken på den relation jag och Jassmine hade jag jobbade för mycket under den tiden så att vi skulle ha det bra, tog mycket jour så de kunde ringa mitt i natten och sa att det var drift stopp i Ystad det var bara att slänga sig i bilen och åka i bland så han man inte bli färdig för än man fick åka till Simrishamn för de har också fått larm så kunde det se ut på jobbet i bland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar