Klicka på bild och få

torsdag 5 mars 2009

Dags att flytta igen

Jag flyttade 1997 från Malmö till Måsjön mitt föräldra hem och började att jobba med kåken där ett år och tog det lugnt och var ute in naturen , fast något jobb fanns inte att få där uppe så jag fick flytta igen, jag flyttade till Alnö 1999 till ubåtsvägen fick jobb Alnö kyrka som kyrkogårds arbetare arbetsuppgifterna var b.l.a. Gräsklippning, plantering av häckar m.m. Vi byggde staket runt församlings gården det var en utmaning det, vi fick använda sten borrar för att kunna gjuta fast pålarna för det var bara bergsgrund som församlings huset stod på . Detta var nu bara ett säsongsarbete det också . Så nu blev jag arbetslös igen stämplade övervintern så då blev det till att flytta i gen , nu till Njurunda där jag fick börja att jobba i skogen igen med röjning av ett skidspår som allt som allt var flera mil långt , vi byggde även små broar över raviner så att det gick lättare att göra skidspår och efter de jobbet blev jag tillfrågad om jag ville börja jobba på Nolby alpina som pistvakt det innebar att jag fick sköta snökanoner och skötsel av liftarna samt transport av skadade samt mycket annat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar