Klicka på bild och få

onsdag 4 mars 2009

UNDER BARA ÅR I ENS LIV

Så under större delen av vår uppväxt så bodde vi i Gimåfors det var en trivsam by med affär och skola. Jag gick i skolan där tills jag var 11 år då dom stängde den på grund av att det inte var tillräckligt med barn på byn med omnejd. Jag flyttade till en skola i liden där jag gick ut 9 an, Under tiden hade mor och far skilt sig och min far flyttade till Storfors ett bruksamhälle, där han fick jobb Storfors järnverk så efter skolan flyttade jag till min far och började jobba med honom på järnverket. Min far hade 3 syskon Ruben, Inger och Berit, Ruben gick bort i tidig ålder han jobbade som väktare i Stockholm när han omkom, han och några polare var och körde på isen när dom fick sladd på bilen så dom visste inte var dom var så dom åkte åt fel håll och hamnade i öppet vatten. Berit bodde i storfors några år innan min far flyttade dit och Inger flyttade till Stockholm och började jobba på bank. Jag bodde i storfors i ca 3 år sedan flyttade jag till Indal där min mor bodde, tog jobb som böjning efter vägar m.m. Åren går och jag flyttar till sundsvall och började jobba på pripps bryggeri på tappen det varade ett år,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar